کارآزمایی بالینی درمان با Anti-TGF- beta1  برای نفروپاتی دیابتی پایان یافت

15 دسامبر 2014- کارآزمایی بالینی با anti-TGF-beta1  بمنظور درمان نفروپاتی دیابتی که از چهار ماه قبل آغاز شده بود، پایان یافت.

درمان با Anti-TGF-beta1

فعالیت بیش از حد TGF-Beta  یک عامل بیماریزای کلیدی در نفروپاتی دیابتی است، در این بیماری عملکرد کلیه ها دچار اختلال شده و کاهش می یابد.

قبل از این دانشمندان کشف کرده بودند که درمان با TGF- beta 1  راه موثری برای جلوگیری از نفروپاتی دیابتی است این درمان متشکل از آنتی بادی علیه سه ایزوفرم TGF  بتا است که در نفروپاتی دیابتی تولید می شوند، این خبر توسط دکتر Volker  از شرکت Eli lilly  در ایندیاناپولیس منتشر شده بود.

مشکلات تحقیق

416 بیمار مبتلا به دیابت نوع 1 و2 که به نفروپاتی دیابتی مبتلا بودند بصورت تصادفی تحت درمان با anti-TGF-beta  یا پلاسبو (دارونما) قرار گرفتند. این افراد از نظر ویژگی های جمعیت شناسی مشابه بودند و 71 درصد از آنان مرد و 90 درصد به دیابت نوع2 مبتلا بودند. همه ی بیماران قبل از شروع کارآزمایی تحت درمان پایدار با مهار کننده ی رنین- آنژیوتنسین بودند.

درمان با هر دوزی ازanti-TGF-beta  به طور قابل توجهی با دارونما تفاوتی نداشت این نتایج با توجه  به میانگین تغییر در کراتینین سرم که اندازه گیری اولیه برای نتایج درمان بود، بیان شد.

کمیته ی نظارت بر ایمنی داده ها بطور مستقل، اطلاعات را در دوره های زمانی بررسی می کرد، این کمیته خواستار تحلیل سودمندی خارج از برنامه برای انجام مراحل بعدی تحقیق شد.

براساس نتایج بدست آمده ادامه ی تحقیق در همین مرحله لغو گردید.

دکتر Voelker  می گوید: نفروپاتی دیابتی بیماری بسیار مهمی است که منجر به بیماری کلیوی مرحله ی آخر می شود و وظیفه ی جامعه ی نفرولوژی شناسایی درمانهای جدیدتر و موثرتر از درمانهای فعلی است.

منبع:

www.diabetes.co.uk/news/2014/dec/anti-tgf-beta-1-therapy-trial-for-diabetic-nephropathy-terminated-94103031.html